Google

január 08, 2008

Kozvelemeny vagyok

Estenkent nem mindig van erom felvenni a telefont, mert itthon foleg telemarketingesek, biztositok, ujsagarusok, adomanygyujtok es kozvelemenykutatok keresnek. Az esti telefonalok masik nagy koret a kiskoruak haverjai alkotjak, ezert nekem gyakorlatilag semmi keresnivalom a vonalas telefon kornyeken. A fiuk profi modon kiszelektaljak nekem a vasarlos hivasokat (az eroszakosabbjat szuloi utasitasra egyszeruen lerakjak, oszt ha az illeto nem veszi eszre magat es ujra hiv, akkor megerdemli, amit tolem kap), igy hozzam csak a csalad, a baratok, a kollegak es a hivatalosak jutnak. Nomeg nehany fifikas azonosithatatlan, akik penzt nem akarnak, csak az itthon levo felnottet - nu, altalaban ok a kozvelemenykutatok. Olyankor jon az "igenadom, anyagyere".

Tulajdonkeppen szeretem, ha megkozvelemenykutatnak. Erdekes. Foleg a kozvelemenykutatonak. Tegnap is beszereztem nehany pontot, amit a vonal tulso vegerol erkezo meghokkent hallgatas pillanatai jeleztek. Nem kekeckedek veluk, nem hulyepoenkodok, istenbiz, nem is piszkalodok, elvegre csak a munkajat vegzi az a szerencsetlen - de ha kerdeznek valaszolok. Neha bizony kozvelemenykutato kell a talpan ahhoz, hogy megtalalja a bejelolendo rubrikajat...

- Kerdes: Melyik napilapot jaratom, illetve olvasom rendszeresen?
Valasz: Egyiket sem jaratom, de mindbe belenezek a neten.
- Kerdes: Ha ingyen hazhoz kapnam az Izrael Ma cimu napilapot, olvasnam-e rendszeresen?
Valasz: Biztosan nem.
- Kerdes: Melyik napilapot olvastam utoljara es mikor?
Valasz: Ha jol emlekszem nehany Magyar Hirlappal talalkoztam tavaly anyueknal...
...
- Kerdes: Napilapon kivul olvasok-e sajtotermeket, melyiket es milyen rendszeresseggel?
Valasz: Igen, az Izraeli Szemlet, haromhavonta. Ne keresd, szerintem az sincs a listadon...

- Kerdes: Melyik honlapokat olvasom rendszeresen?
Valasz: Hosszan sorolom a magyar es izraeli portalokat, blogokat, az izraeli marhatenyesztok szovetsegenek oldalat es a magyar Foldmuvelesugyi es Videkfejlesztesi Miniszterium honlapjat.
- Kerdes: Melyiket hasznalom ezek kozul nyitolapnak?
Valasz: Egyiket sem. Sajat kulonbejaratu nyitolapot gyartottam a Google-al. Nem, nem a Google a nyitolapom. Naluk csinaltam. Nem, nem az ovek. Az enyem. Csak az enyem, privat. Igen, csak en hasznalom.
- Kerdes: Milyen temaju honlapokat olvasok? (Sorolja: szabadido, csecsemo- es gyerekneveles, kondicio, kozmetika, divat, egeszseg, horoszkop, vagy egyeb?)
Valasz: ... ugorgyunk.

- Kerdes: Milyen kozmetikai termekeket vasarolok rendszeresen?
Valasz: Vecepapirt, sampont, fogkremet, tampont... ja... dezodor!...
- Kerdes: Milyen szappant vasarolok? (Sorolja a markakat.)
Valasz: Allergias vagyok ra, nem hasznalok szappant.
Kerdes: Jo, akkor milyen nem szappantartalmu tusfurdot? (Megint sorolja a markakat.)
Valasz: Az olcsobbat.
Kerdes: Jo, de melyiket?
Valasz: Hat amelyik eppen akcios.
...
- Kerdes: Milyen markaju frissitokendot vasarolok?
Valasz: Nem vasarolok frissitokendot.
Meglepett kerdes: Nem?
Meglepett valasz: Nem...
- Kerdes: Milyen markaju tisztasagi betetet vasarolok?
Valasz: Nem vasarolok tisztasagi betetet.
Elhalo sikoly: Nem hasznalsz tisztasagi betetet?
Ketsegbeesett sikoly: Te jo eg! Nem hasznalok tisztasagi betetet!
...
- Kerdes: Ha piacra kerulne egy kozmetikai termek ami apolja is a bort, tisztitja is, frissit is, kellemes illatot is ad es az ara is az elfogadhato kategoriaban lenne, akkor hasznalnam-e rendszeresen?
Valasz: Nem.
Meglepett kerdes: Nem???
Turelmes valasz: Azt nem kerdezted, hogy szuksegem van-e ra...
...
- Kerdes: Mik azok a legfontosabb jellemzoi egy termeknek, ami szerint eldontom, hogy megvasarolom-e?
Valasz: ... nem ertem a kerdest, ismeteld meg kerlek...
Megismetelt kerdes: Mik azok a legfontosabb jellemzoi egy termeknek, ami szerint eldontom, hogy megvasarolom-e?
Valasz: ... ize...
Segitokeszen lehetosegeket sorol: csomagolas, megbizhato marka...?
Valasz: Namost... nalam az altalaban ugy kezdodik, hogy ha szuksegem van valamire, akkor megkeresem a kinalatbol az igenyemet leginkabb kielegito es a penztarcamnak leginkabb megfelelo termeket es megveszem. Csak azert nem veszem meg, mert letezik es masok is hasznaljak... Erted?
Lemondo sohaj: Ertem...

- Kerdes: Csaladi allapotom: ferjnel, elvalt, ozvegy, hajadon?
Valasz: Jajkekem... egyik sem.
Meglepett kerdojelek: ???
Magyarazkodom: Tudod, itt nincs polgari hazassag, igy elvalni sem lehet...
- Kerdes: Vallasi hovatartozasom: vallasos, hagyomanyorzo, nem vallasos?
Valasz: ... nem vagyok zsido...
Kerdes: ... muzulman, kereszteny, druz?
Valasz: ... egyik sem... elengedsz?...

Hat... komolyan sajnaltam szegenyt... istenbiz megizzadt a penzeert!

Feloran belul befutott a kovetkezo kozvelemenykutato hivas, o az autonk markaszerviz-halozatanak szineiben erdeklodott es a szolgaltatasuk szinvonalat, valamint az en megelegedettsegemet volt hivatott felmerni. Az elozonel sokkal konnyebb dolga volt es mar kezdtem kisse maszkulinnak erezni magamat, de csak addig, amig a kovetkezo temahoz nem ertunk:
Kerdes: A szervizbe erkezestol a munka elvegzeseig kapcsolatban all-e velem es ellat-e a megfelelo informaciokkal az ugyfelszolgalatos?
Valasz: Nem tom, hogy o az ugyfelszolgalatos-e, de igen, kapcsolatban all es informal.
Kerdes: Talan o a munkavezeto?
Valasz: Nem tom, van ott egy nagyon kedves, jokepu fiatalember, aki atveszi a kocsit, kimeritoen informal es elvisz a buszhoz, aztan amikor kesz a kocsi telefonal, meg ertem is jon ha kell... igenigen, kifejezetten elegedett vagyok a szervizzel!

... azon mar csak utolag kezdtem aggodni, hogy vajon rogzitik-e ezeket a telefonbeszelgeteseket es ugy visszahallgatva vajon mennyire hangzik a dolog maskepp...


1 megjegyzés:

Eszter47 írta...

No né má! Hát nem egyből megtaláltak..:-)